![]() |
| credit to the owner |
There was a time next to the river;
There was a time in the school hall.
There was that stairwell in that building,
There was that forest in the fall.
The movie house corridor,
The airplane kitchen in the sky.
So many places I'm sure there'll be more
Pieces of earth to testify.
All the earth is a place of prostration,
Every field and meadow, mountain, park, city, farm plantation.
Every roadside, seaside, hillside, walkway,
Any place clean and green can be a place to pray
When I think of every path, where I've ever trot,
I laugh at all the crazy spots I stopped to worship God.
the crazy spots i've prayed by dawud wharnsby ali
***
tempoh hari jalan-jalan di sogo bandaraya dengan cik fitriah.memang jalan sungguh.naik ke tingkat paling atas dan turun tingkat demi tingkat.dari tingkat enam hinggalah ke ground, lower ground juga basement.heh.boleh tahan la penat.sampai masa nak solat zohor, jenuh cari surau.try tanya kat akak jurujual tu..me: akak, tumpang tanya.surau kat mana ye?
akak: emm...(tangan lipat baju sambil mata melilau kiri kanan.cari signboard agaknya) tak pasti la dik.
me: oh! takpelah.terima kasih.
its kind of weird actually because i'm prety sure that you are muslim too.thats why i'm asking you.plus, you are the only one yang tak layan pelanggan time tu.maaf akak.tak berniat pun nak malukan akak.tapi, pujian untuk akak kerana masih berbudi bahasa walaupun dalam keadaan malu.
moga ALLAH mempermudah jalan akak.
***
alhamdulillah.tahun satu berakhir sudah.berakhir tanpa viva juga re-sit paper.jazakumullah khair kepada semua.moga ALLAH terima usaha kita sebagai amal soleh.preclinical year, here we go!
p/s:off to perlis for tamrin this weekend.terengganu, no days yet.

No comments:
Post a Comment